Polski     English
Kontrast:

Tekst:

Current Size: 87%

Godło Polski

PRACOWNICY

Ogłoszenia dla pracowników

Biuro Informacji i Promocji
15.07.2019

Koło Naukowe Uczenia Maszynowego Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego i Konferencja ML in PL zapraszają na pierwszy ML in PL pre-meeting, podczas którego Krzysztof Geras - assistant professor w New York University School of Medicine wygłosi wykład pt. "Towards solving breast cancer screening diagnosis with deep learning", dotyczący wykorzystywania sztucznej inteligencji w wykrywaniu raka piersi.

Abstract:
Although deep learning has made a stunning progress in the last few years, both in terms of engineering and theory, its real-life applications remain rather limited. One of the fields that has been anticipated to be revolutionized by deep learning for some time, yet proved to be much harder that many expected, is medical diagnosis. In this talk I will shed some light on my 2.5-year long journey in developing deep learning methods for medical imaging, in particular, for breast cancer screening. I will explain how we created a deep learning model that can perform a diagnosis with an accuracy comparable to experienced radiologists. To achieve this goal we needed a lot of perseverance, novel neural network architectures and training methods specific to medical imaging. I will also discuss the limitations of our work and what can be likely achieved in the next few years.

Wykład odbędzie się w czwartek 18 lipca 2019 o godzinie 18:00 w sali 3180 budynku MIM UW (ul. Banacha 2, 02-097 Warszawa). Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

Szczegółowe informacje: https://www.facebook.com/events/347213515912633/

Biuro Informacji i Promocji
11.07.2019

Zachęcamy Państwa do wypełnienia ankiety dotyczącej studiów w języku angielskim. Zebrane dane zostaną wykorzystane w projekcie badawczym  „Wyzwania studiów w języku angielskim” realizowanym przez Agatę Mikołajewską  z University College London (UCL), Institute of Education.

Celem badań jest zdefiniowanie wyzwań, przed jakimi stają pracownicy polskich uczelni wykładający w języku angielskim.

Wypełnienie kwestionariusza online jest anonimowe, a badanie uzyskało zezwolenie etyczne UCL Ethics Committee.

Link do kwestionariusza  https://www.soscisurvey.de/EMI_challenges/?q=qnr2

Biuro Informacji i Promocji
05.07.2019

Zakład Żywienia Człowieka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego zaprasza do wypełnienia anonimowej ankiety pozwalajacej poznać wybrane elementy stylu życia pracowników i studentów WUM. Pozyskane informacje zostaną wykorzystane wyłacznie w celach naukowych.

Biuro Informacji i Promocji
26.06.2019

W imieniu prof. Anny Barańczyk-Kuźmy - Pełnomocnik Rektora ds. koordynacji Programów ERASMUS i CEEPUS informujemy, że termin składania wniosków przez nauczycieli akademickich zainteresowanych wyjazdem do Uczelni Partnerskich w ramach Programu Erasmus+ został wyznaczony do 15 września 2019. Osoby zainteresowane wyjazdem - w okresie do końca września 2020 roku - proszone są o złożenie formularza zgłoszeniowego oraz CV w Dziale Współpracy z Zagranicą WUM (budynek Rektoratu, ul. Żwirki i Wigury 61, pok. 623).

O udział w Programie mogą ubiegać się osoby posiadające doświadczenie dydaktyczne, znające biegle język angielski i/lub język kraju, do którego chcą wyjechać.

Istnieje możliwość wyjazdu do uczelni w: Hiszpanii, Portugalii, Finlandii,  Austrii, Bułgarii, Rumunii, Czechach, Turcji, Niemczech, Włoszech, Francji, Grecji, na Węgrzech i Łotwie.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie <http://www.zagranica.wum.edu.pl/> www.zagranica.wum.edu.pl  

Wszelkich informacji dotyczących wyjazdów nauczycieli akademickich w ramach Programu Erasmus+ udziela pracownik w/w Działu mgr Dorota Niewczas - tel.  22 572-03-79, e-mail: dorota.niewczas@wum.edu.pl  

Biuro Informacji i Promocji
26.06.2019

HIPOKRATES MAZOWSZA 2019 to plebiscyt organizowany wspólnie przez redakcje "Polski Metropolii Warszawskiej" i serwisu Naszemiasto.pl pod honorowym patronatem:

  • Adama Struzika, Marszałka Województwa Mazowieckiego
  • Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Warszawie
  • Kolegium Lekarzy Rodzinnych w Warszawie

https://polskatimes.pl/hipokrates-mazowsza-2019-glosowanie-rozpoczete-wy...

Do plebiscytu można zgłaszać kandydatów w następujących kategoriach powiatowych:
Lekarz Rodzinny Roku;
Pediatra Roku;
Stomatolog Roku;
Pielęgniarka/Pielęgniarz Roku;
Położna Roku;
Przychodnia lub Gabinet Lekarski Roku

oraz wojewódzkich:

Ginekolog Roku;
Chirurg Roku;
Ortopeda Roku;
Okulista Roku;
Kardiolog Roku;
Farmaceuta/Technik Farmaceutyczny Roku;
Fizjoterapeuta Roku;
Ratownik Medyczny Roku;
Szpital Roku;
Laboratorium Medyczne Roku;
Salon Optyczny Roku;
Gabinet Stomatologiczny Roku

Nominować w plebiscycie można do 1 lipca br.

Pierwszy, powiatowy i regionalny etap Plebiscytu będzie trwać od 24 czerwca 2019 roku do 22 lipca 2019 do godziny 21:00 (o tej godzinie zakończy się głosowanie).

Drugi etap – wojewódzki finał Plebiscytu będzie trwać od 24 lipca do 31 lipca do godziny 21:00 (o tej godzinie zakończy się głosowanie).

Zachęcamy do oddawania głosów na kandydatów związanych z naszym Uniwersytetem!

Biuro Informacji i Promocji
26.06.2019

Od 26 czerwca 2019 r. STUDIUM HISTORII MEDYCYNY znajduje się w nowej lokalizacji:

ul. Litewska16,
00-575 Warszawa,
2 piętro, pokój 207,
tel. 22 116 92 60,

kontakt e-mail: historiamedycyny@wum.edu.pl,
strona www: https://historiamedycyny.wum.edu.pl .

 

Biuro Informacji i Promocji
25.06.2019

Od 1 lipca 2019 r. Zakład Profilaktyki Onkologicznej i Zakład Ekonomiki Zdrowia i Prawa Medycznego WNOZ WUM rozpoczynają pracę w nowej siedzibie mieszczącej się w Kampusie Banacha w budynku ZIAM (parter).

Oficjalny adres siedziby to ul. Żwirki i Wigury 81, 02-091 Warszawa.

Zakłady zajmują odpowiednio:

Zakład Profilaktyki Onkologicznej, kierowany przez prof. dr. hab. n. med. Andrzeja Deptałę:

  • Pokój nr 5a gabinet Kierownika Zakładu (tel. 22 57-20-703)
  • Pokój nr 5 sekretariat Zakładu  (tel. 22 57-20-702)
  • Pokój nr 2  - pokój nauczycielski (tel. 22 57-20-705)

Zakład Ekonomiki Zdrowia i Prawa Medycznego, kierowany przez dr hab. n. o zdr. Aleksandrę Czerw:

  • Pokój nr 5b gabinet Kierownika Zakładu (tel. 22 57-20-704)
  • Pokój nr 5 sekretariat Zakładu (tel. 22 57-20-702)
  • Pokój nr 3 - pokój nauczycielski (tel. 22 57-20-706)

Do obu Zakładów należą również sale dydaktyczne nr 33, 34, 35, 36.

Adresy mailowe i adresy stron www nie ulegają zmianie.

Sekretariat Zakładów czynny będzie w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 9.00 – 15.00.  

Biuro Informacji i Promocji
19.06.2019

W zbliżające się wakacje Centrum Symulacji Medycznej WUM rusza z pierwszą edycją Letniej Szkoły Symulacji, która będzie otwarta dla studentów wszystkich roczników kierunków: lekarskiego, lekarsko-dentystycznego, pielęgniarstwa, położnictwa oraz ratownictwa medycznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Chcesz poszerzyć swoją wiedzę dotyczącą zaawansowanych zabiegów resuscytacyjnych lub przećwiczyć ALS?
Chcesz zapoznać się ze sprzętem dostępnym w karetce, na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym lub sali operacyjnej?
A może po prostu chcesz spróbować swoich sił w symulacji medycznej?

Letnia Szkoła Symulacji jest dla Was!

Więcej informacji: https://csm.wum.edu.pl/pl/node/89

https://www.facebook.com/Centrum-Symulacji-Medycznych-Warszawskiego-Uniw...

Biuro Informacji i Promocji
18.06.2019

Szanowni Państwo,

Zespół naukowy w Zakładzie Badań Marketingowych Uniwersytetu Łódzkiego realizuje projekt badawczy: wdrożenie rezultatów doktoratu - rozwiązań telemedycznych i zarządzania usługami telemedycznymii w Instytucie Stomatologii Uniwersytetu Medycznego.

Celem projektu jest też i zmniejszenie chorób stomatologicznych wśród dzieci i młodzieży w Łodzi. Zwracamy się do Państwo z prośbą o wypełnienie poniższego anonimowego kwestionariusza i udzielenie wsparcia zespołowi badawczemu.

Państwa opinie i oceny posłużą wyłącznie celom naukowym.

Z poważaniem,

Zespół Badawczy:

mgr Maciej Banacki - Kierownik Badania
Prof. nadzw. dr hab. Dariusz Trzmielak – członek zespołu
Weronika Kalisz – członek zespołu

link do ankiety: http://www.ebadania.pl/c4c0ddc96d28d1b2

Biuro Informacji i Promocji
07.06.2019

„Rozszerzenie dostępu online do metadanych naukowych zasobów informacyjnych Biblioteki Głównej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, poprzez retrospektywne opracowanie opisów katalogowych czasopism medycznych, wydanych w latach 1881-2012 – zadanie finansowane w ramach umowy 778/P-DUN/2019 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę”

Kierownik projektu: mgr Irmina Utrata, Dyrektor Biblioteki Głównej

Symbol WUM: BIBG/DUN07/19
Termin rozpoczęcia i zakończenia: od 2019-01-01 do 2019-12-31

Celem prac, zaplanowanych do realizacji we wnioskowanym zadaniu, jest rozszerzenie informacji katalogowej online o zasobach czasopism BG WUM. Planowane jest wykonanie rekordów bibliograficznych dla 2 400 woluminów czasopism, wydanych w językach kongresowych – niemieckim i angielskim, w latach1881-2012, które stanowią cenny zbiór informacji z zakresu medycyny i nauk pokrewnych.  Prace katalogowe zostaną przeprowadzone w zintegrowanym systemie bibliotecznym Aleph. Opracowane rekordy, z informacją na temat zasobów biblioteki, zostaną udostępnione poprzez katalog online pod ogólnodostępnym adresem: http://aleph.wum.edu.pl. Realizacja zadania wpisuje się w systematyczny proces zwiększania zasięgu informacji katalogowej online, poprzez retrospektywne opracowanie zasobów bibliotecznych BG WUM. Wnioskowane zadanie stanowi rozszerzenie zakresu informacji katalogowej opracowywanej aktualnie w ramach dofinansowanego ze środków DUN wniosku nr 387439, na rok 2018 oraz informacji katalogowej opracowanej i udostępnionej online w ramach wniosku nr 351268, na rok 2017.

BG WUM, jako jedna z 11 bibliotek uczelni medycznych w kraju, odgrywa istotną rolę w ogólnokrajowej medycznej sieci biblioteczno-informacyjnej. Jest największą w swojej grupie pod względem liczby zbiorów i drugą, co do wielkości zasobów, biblioteką o profilu medycznym w regionie mazowieckim. Czyni to z niej jedną z ważniejszych instytucji dla osób związanych ze służbą zdrowia, zainteresowanych dostępem do fachowej literatury medycznej. W 2017 roku, odnotowano ponad 188 000 odwiedzin użytkowników, blisko 328 000 wejść na stronę www, udzielono ponad 38 000 informacji bibliotecznych, w tym ponad 19 000 informacji katalogowych. Zgodnie z zapisami Ustawy o bibliotekach z dnia 27 czerwca 1997 r. (wraz z późniejszymi zmianami) w rozdz. 6 art. 21 pkt. 2 , Biblioteka Główna Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, jako jednostka, której organizatorem jest uczelnia wyższa, należy do grupy bibliotek naukowych. Wspierając działalność naukową i dydaktyczną WUM, zapewnia dostęp do zasobów, które są niezbędne do prowadzenia prac naukowo-badawczych i realizacji zadań w ramach kształcenia akademickiego.

Istotnym elementem procesu udostępniania materiałów naukowych i dydaktycznych, jest zapewnienie informacji o posiadanych zasobach. Podstawowym narzędziem wykorzystywanym w tym celu jest katalog online. Prowadzony w zintegrowanym systemie Aleph, katalog elektroniczny jest dostępny w dwóch lokalizacjach www ze strony BG WUM, a także z poziomu NUKAT, z którym BG WUM współpracuje od 2011 roku. Strona www BG WUM, daje możliwość korzystania z informacji katalogowej na dwa sposoby: bezpośrednio z katalogu online, znajdującego się pod publicznym adresem: http://aleph.wum.edu.pl  oraz przez multiwyszukiwarkę PRIMO, dostępną pod publicznym adresem: http://primo.wum.edu.pl. Zastosowane rozwiązanie ma na celu pozyskanie możliwie największej liczby odbiorców informacji katalogowej online. Uwzględnia różne preferencje wyszukiwania informacji, a co za tym idzie, zapewnienia użytkownikom dostęp do różnorodnych narzędzi informacyjno-wyszukiwawczych: w postaci katalogu online, a także multiwyszukiwarki, której funkcjonalność zbliżona jest do funkcji najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych, np. Google. Dzięki współpracy BG WUM z NUKAT, informacje katalogowe są również dostępne z poziomu największego katalogu centralnego w Polsce. Indeksowanie informacji z NUKAT w bazie WorldCat OCLC, czyni z katalogu online BG WUM narzędzie wyszukiwawcze o zasięgu światowym. W ramach zaplanowanych prac, przewidziano także rejestrację katalogowanego zasobu w  Centralnym Katalogu Czasopism Zagranicznych Głównej Biblioteki Lekarskiej. Katalog ten stanowi unikatowe źródło informacji o dostępności zagranicznych periodyków naukowych z zakresu nauk medycznych, w polskich bibliotekach medycznych. Baza jest zasilana danymi pochodzącymi z 53 bibliotek medycznych i udostępniona publicznie pod adresem: http://opac.gbl.waw.pl/cgi-bin/wspd_cgi_ckcz.sh/wc_opac.p

Obecność katalogu biblioteki BG WUM w ww. lokalizacjach internetowych, pozwoli na szerokie wykorzystanie metadanych opisowych, przygotowanych w ramach realizacji wnioskowanego zadania, zarówno w skali kraju jak i świata. Zapewni to zwiększenie dostępu do informacji o zbiorach BG WUM, co powinno mieć bezpośrednie przełożenie na lepsze wykorzystanie opracowanego księgozbioru, większą popularyzację osiągnięć naukowych oraz intensyfikację powstawania nowych publikacji. Rozszerzenie informacji katalogowej online o zasobach czasopism BG WUM przyczyni się również do  wzrostu liczby zamówień realizowanych w ramach wypożyczeń międzybibliotecznych, a także wzrostu liczby zapytań składanych za pośrednictwem formularzy online dostępnych ze strony www Biblioteki i drogą tradycyjną.

Prace wykonane zostaną w BG WUM, przez wykwalifikowany zespół, z wieloletnim doświadczeniem w zakresie opracowania zbiorów bibliotecznych. Opisy katalogowe będą tworzone z zastosowaniem polskich norm i zaleceń dotyczących opisu bibliograficznego, opartych na znormalizowanych w  skali międzynarodowej zasadach katalogowania ISBD(CR), a także formacie wprowadzania danych MARC 21.

Biuro Informacji i Promocji
07.05.2019

W okazji zbliżającego się Międzynarodowego Dnia Pielęgniarki, obchodzonego 12 maja, 29 i 30 kwietnia studentki ze Studenckiego Koła Naukowego Pielęgniarstwa Klinicznego, działającego przy Zakładzie Pielęgniarstwa Klinicznego Wydziału Nauk o Zdrowiu, pod okiem opiekunek koła odwiedziły dwa wilanowskie żłobki i przedszkola, aby w przyjazny i zabawny sposób opowiedzieć dzieciom o zawodzie pielęgniarki.

Tym samym rozpoczęty został cykl spotkań w warszawskich placówkach, mający na celu promocję zawodu pielęgniarki wśród najmłodszych. Następne spotkanie odbędzie się 9 maja w żłobku MajaBaja na Ursynowie.

Fot.: materiały SKN Pielęgniarstwa Klinicznego

 

 

Anna Lisicka
30.04.2019

Polskie Towarzystwo Medycyny Stylu Życia, które w kwietniu oficjalnie zainaugurowało działalność,  zaprasza do przystapienia do swojej organizacji.

Informacje dotyczące rejestracji, wysokosci składki członkowskiej i powodach, dla których warto przystapić do Towarzystwa znajdują się na stronie.

Anna Lisicka
18.03.2019
Rada Młodych Naukowców - organ doradczy Rektora WUM informuje o uruchomieniu swojej strony internetowej dostępnej pod adresem https://rmn.wum.edu.pl/
Na nowo powstałej witrynie znajdą Państwo informacje dotyczące: zadań Rady, jej opinii i stanowisk oraz  podejmowanych działań.
Witryna zawiera także treści dotyczące kryteriów autorstwa prac naukowych oraz Ustawy 2.0.
Dostęp do strony jest także możliwy za pośrednictwem strony głównej WUM poprzez zakładkę "Serwisy"https://www.wum.edu.pl/node/7167
Biuro Informacji i Promocji
15.02.2019

Warszawski Uniwersytet Medyczny realizuje zadanie publiczne w ramach Narodowego Programu Zdrowia 2016-2020, polegające na upowszechnieniu wśród kadry medycznej zasad Międzynarodowego Kodeksu Marketingu Produktów Zastępujących Mleko Kobiecego (https://www.who.int/nutrition/publications/code_english.pdf).

W projekcie, prowadzonym pod kierownictwem dr n. biol. Aleksandry Wesołowskiej z Uniwersyteckiej Pracowni Badań nad Mlekiem Kobiecym i Laktacją, biorą udział: dr n. med. Barbara Baranowska z Zakładu Dydaktyki Ginekologiczno-Położniczej, mgr Iwona Kiersnowska z Kliniki Położnictwa i Perinatologii oraz dr n. społ. Antonina Doroszewska ze Studium Komunikacji Medycznej, przy współpracy z mgr Agatą Aleksandrowicz i mgr Małgorzatą Jackowską z Fundacji Promocji Karmienia Piersią.

I etap realizacji zakończył się opracowanie w polskiej wersji językowej dokument WHO pt.: „Zestaw Narzędzi Netcode - Monitoring Produktów Zastępujących Mleko Kobiece: Protokół do prowadzenia oceny okresowej”.

„Zestaw Narzędzi Netcode - Monitoring Produktów Zastępujących Mleko Kobiece: Protokół do prowadzenia oceny okresowej” - dokument do pobrania

Protokół posłuży w II etapie realizacji zadania, do przeprowadzenia pierwszej w Polsce oceny zgodności działań promocyjnych dot. produktów przeznaczonych do żywienia niemowląt oraz materiałów edukacyjnych dostępnych w podmiotach leczniczych i przestrzeni publicznej z Międzynarodowym Kodeksem Marketingu Produktów Zastępujących Mleko Kobiece, przyjętym przez WHO w 1981 roku w Genewie. Wyniki analizy zostaną przedstawione do informacji publicznej.

Kontakt oraz dodatkowe informacje: http://noworodki.wum.edu.pl



Biuro Informacji i Promocji
14.02.2019

Zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce pracownicy uczelni wyższych mają obowiązek sprawdzania pisemnych prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego (JSA).

Poniżej znajdziecie Państwo materiały szkoleniowe dot. Jednolitego Systemu Antyplagiatowego przygotowane przez Ośrodek Przetwarzania Informacji Państwowego Instytutu Badawczego.

Część ogólna

Część I - promotorzy

Część II - promotorzy

Część III - promotorzy

Biuro Informacji i Promocji
11.02.2019

Miejsce: Galeria Wystaw Czasowych na I piętrze w budynku Centrum Biblioteczno-Informacyjnego przy ul. Żwirki i Wigury 63.

O wystawie: Dopuszczenie kobiet do kształcenia na poziomie uniwersyteckim, tak jak ich dążenia do równouprawnienia w innych dziedzinach, wzbudzały od najdawniejszych czasów wiele negatywnych emocji i były przedmiotem zażartych sporów w całej Europie. Pierwszymi uczelniami, które dopuściły kobiety jako słuchaczki do fakultetów medycznych były uniwersytety w Padwie i Bolonii. Przełom na drodze do ich równouprawnienia w środowisku akademickim nastąpił dopiero w drugiej połowie XIX w. Przyczyniły się do niego przemiany gospodarcze i społeczne oraz rozwój ruchów feministycznych. W tym czasie zaczęto już przyjmować przedstawicielki płci pięknej na europejskie uniwersytety. Pierwszą polską uczelnią przyznającą dyplomy akademickie kobietom był Uniwersytet Jagielloński. W Warszawie, pełnoprawnymi członkiniami społeczności akademickiej stały się one dopiero w 1915 r. Do najbardziej sfeminizowanych należał Wydział Lekarski Uniwersytetu Warszawskiego. Po ponownym wskrzeszeniu tej uczelni w 1945 r. kobietom było już zdecydowanie łatwiej. Wypełniły swoim wdziękiem i wiedzą niejeden szpital kliniczny oraz zakład i katedrę na Wydziałach Lekarskim i Farmaceutycznym UW, a od 1950 r. Akademii Medycznej. Obecnie w murach Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego studiuje ponad 7 tys. kobiet, co stanowi ok. 74% całej liczby studentów.

Wstęp wolny!


Biuro Informacji i Promocji
06.02.2019

Zapraszamy do polubienia i obserwowania fanpage'a projektu „Wdrożenie e-usług do obsługi procesów związanych z edukacją i egzaminowaniem w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym”, realizowanego przez Zakład Dydaktyki i Efektów Kształcenia Wydziału Nauki o Zdrowiu WUM!  W ramach projektu udoskonalona zostanie jakość kształcenia oraz sprawdzania wiedzy studentów!

https://www.facebook.com/eWUMprojekt/

Projekt jest współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.

Biuro Informacji i Promocji
24.01.2019

Informujemy, że od 22 stycznia 2019 roku nastąpiła zmiana lokalizacji Katedry i Zakładu Patomorfologii z ul. Chałubińskiego 5, 02 – 004 Warszawa na ul. Pawińskiego 7, 02 – 106 Warszawa.

Numer tel./faksu 22 629 98 92 (Chałubińskiego 5) jest nieaktualny. Adresy e-mail  oraz numery telefonów na ul. Pawińskiego 7 pozostają bez zmian (tel: 22 599 16 70 i faks: 22 599 16 71).

Biuro Informacji i Promocji
21.01.2019

Informujemy, że na uczelnianej stronie www, w zakładce Formularze i druki Działu Kadr i Działu Płac ( sprawy płacowe) zostało opublikowane nowe oświadczenie o przekroczeniu kwoty ograniczenia rocznej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe na rok 2019.

Oświadczenie dostępne na stronie

 

Biuro Informacji i Promocji
18.01.2019

17 stycznia br. w szpitalu klinicznym UCK WUM zlokalizowanym przy ul. Żwirki i Wigury odbył się koncert kolęd w wykonaniu zespołu "Heart Melodies", którego wokalistką i liderem jest Alicja Niździńska – studentka logopedii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. 

W realizację wydarzenia zaangażowały się osoby związane z działającą w szpitalu fundacją Ronalda McDonalda. Dzięki kolędowej atmosferze stworzonej przez członkinie zespołu  mali  pacjenci choć na chwilę mogli zapomnieć o swoich chorobach.

"Heart Melodies" to zespół  założony przy Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. F. Chopina w Warszawie. Jego członkinie, odwiedzając szpitale, domy opieki społecznej i szkoły, poprzez muzykę niosą pomoc potrzebującym.

 

Biuro Informacji i Promocji
03.12.2018

Dzięki programowi badań „BadamyGeny.pl” www.BadamyGeny.pl opracowanemu przez zespół kierowany przez prof. Krystiana Jażdżewskiego i dr hab. med. Annę Wójcicką (współpraca WUM, UW, Warsaw Genomics) możliwa jest całościowa ocena ryzyka zachorowania m.in. na raka piersi i prostaty. Testy genetyczne wraz z danymi klinicznymi pozwalają ocenić nasze zagrożenie oraz zaplanować działania, które pozwolą wcześniej wykryć nowotwór, kiedy jest w pełni wyleczalny.

Oszacowania ryzyka dokonuje się w oparciu o dane kliniczne badanej osoby, historię zachorowań w rodzinie oraz dane genetyczne.

Jako studenci i pracownicy WUM, za zniżkową kwotę, możecie wziąć udział w badaniu w ramach Ogólnopolskiego Programu Oceny Ryzyka Zachorowania na Raka.

Możecie oddać:
a) krew w wybranym punkcie (koszt to 15 zł oddanie krwi + 599 zł badanie minus 150 zł zniżki studenckiej = 449) lub

b) ślinę, korzystając ze specjalnej próbówki, którą odsyłacie potem pod wskazany adres (koszt tego wariantu analogiczny + 39 zł pakiet do pobrania śliny i kurier w obie strony).

Jak to zrobić?
KROK 1 – zarejestruj się na stronie www.badamygeny.pl
KROK 2 - przyjdź w godzinach 10:00-16:00 na ul. Pasteura 5a z ważną legitymacją studencką WUM (to tuż obok Kampusu Banacha, niedaleko Wydziału Biologii UW). Tam dostaniesz kod uprawniający do zniżki.
KROK 3 – wejdź na stronie www.badamygeny.pl w zakładkę „płatność za badanie”. Wybierz metodę oddania materiału do badania (ze śliny lub krwi) i wprowadź w wyznaczone miejsce otrzymany kod („mam kupon rabatowy”)
KROK 4 - oddaj krew w jednym z punktów (https://badamygeny.pl/#!/laboratoria) lub skorzystaj z otrzymanego zestawu do analizy ze śliny
KROK 5 – czekaj na wynik. Jeśli badanie oceni, że Twoje ryzyko zachorowania na raka jest wysokie, podczas bezpłatnej konsultacji z genetykiem klinicznym zostanie omówiony Twój wynik oraz możliwości wsparcia onkologa i psychologa, którzy omówią strategię potrzebnych działań profilaktycznych.

Biuro Informacji i Promocji
30.11.2018

Organizacja międzynarodowej konferencji naukowej pt. "Baltic Stem Cell Meeting IV" - zadanie finansowane w ramach umowy 780/P-DUN/2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę”.

Kierownik projektu: Prof. Mariusz Ratajczak, Kierownik Zakładu Medycyny Regeneracyjnej
Symbol WUM: 2W10/DUN05/18
Termin rozpoczęcia i zakończenia: od 2018-03-01, do 2018-12-20

Opis:

Głównym celem planowanej konferencji jest prezentacja najnowszych zagadnień oraz prac oryginalnych w dziedzinie komórek macierzystych izolowanych z dorosłych tkanek oraz wyzwań terapii komórkowej, z uwzględnieniem najnowszych terchnologii gene editing, metod ekspansji komórek macierzystych, modyfikacji ex vivo mikrofragmentów błonowych. Organizatorzy planują zapewnić wolny wstęp na konferencje studentom oraz słuchaczom Uniwersytetów Medycznych, Biotechnologicznych oraz Przyrodniczych.

Dynamicznie rozwijająca się medycyna regeneracyjna oraz aspekty praktyczne i etyczne wykorzystania komórek macierzystych są w centrum żywego zainteresowania naukowców, mediów oraz opinii publicznej. Zespół nasz zorganizował w poprzednich latach w odstępach dwuletnich (2011, 2013 oraz 2015) podobne konferencje pod nazwą Baltic Stem Cell Meeting I, II oraz III Konferencje te były finansowane z środków unijnych w ramach grantu dotyczącego Innowacyjnej Gospodarki. Konferencje te zostały niezwykle wysoko ocenione przez uczestników. Obecna konferencja, którą planujemy zorganizować jako Baltic Stem Cell Meeting IV (wrzesień 2018) zgromadzi czołowych naukowców z polski, Europy, Ameryki Północnej i Południowej oraz Azji zajmujących się badaniami podstawowymi oraz klinicznymi zagadnień komórek macierzystych. Wykłady oraz komunikaty zjazdowe będą koncentrować się na tematach związanych z najnowszymi badaniami naukowymi w biologii komórek macierzystych, ich roli w dorosłych tkankach, w procesach starzenia oraz w chorobach nowotworowych. Planuje się również we współpracy z Polskim Bankiem Komórek Macierzystych przeprowadzenie sesji dotyczących najnowszych zastosowań klinicznych komórek macierzystych izolowanych z krwi pępowinowej, metod ich eskpansji oraz modyfikacji epigenetycznych poprawiających potencjał wszczepienia w organizmie biorcy. Jedna sesja będzie poświęcona zastosowaniu egzosomów/mikrofragmentów błonowych i efektów parakrynnych w medycynie regeneracyjnej, metodom modyfikacji ex vivo mikrofragmentów błonowych zwiększających ich potencjał przyspieszający procesy regeneracji oraz opracowaniu platform diagnostycznych w oparciu o tzw. fluid biopsy.

Międzynarodowa konferencja będzie szansą i okazją do upowszechniania, promowania i popularyzowania osiągnięć naukowych z zakresu nowotworzonej dyscypliny klinicznej jaką jest medycyna regeneracyjna oraz farmakologia komórek macierzystych. Ważna będzie dyskusja nad opracowaniem nowych, bardziej skutecznych metod leczniczych oraz diagnostycznych (mających na celu poprawę jakości zdrowia społeczeństwa), stworzeniem bazy intelektualno- badawczej w kraju dla medycyny, opracowaniem nowatorskich pomysłów dających podstawę do nawiązania ścisłej współpracy z przemysłem biotechnologicznym oraz podniesieniem konkurencyjności polskiej nauki na arenie międzynarodowej. Aktywny udział w konferencji polskich naukowców o ustalonej renomie międzynarodowej zajmujących się zagadnieniami związanymi z komórkami macierzystymi oraz medycyną regeneracyjną przyczyni się do szerzenia polskiej myśli naukowej na świecie.

Prezentacja aktualnych osiągnięć naukowych i wymiana doświadczeń są podstawowymi celami służącymi nawiązaniu współpracy, planowaniu i realizacji kolejnych projektów zarówno w Polsce jak i za granicą. Konferencja - ze względu na swój zakres - będzie olbrzymim wyzwaniem dla organizatorów - naukowców zatrudnionych w Zakładzie Medycyny Regeneracyjnej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego pod kierownictwem Prof. dr hab. Mariusza Ratajczaka. Zaplanowane koszty posłużą organizacji przedsięwzięcia mogącego połączyć ludzi mających w przyszłości szansę na międzynarodową współpracę naukową. Konferencja ta zaprezentuje osiągnięcia polskiej myśli naukowej w aspekcie dokonań międzynarodowych. Bedzie znakomitą wizytówką dynamicznych zmian w nauce następujących w naszym kraju w obszarze badań podstawowych i klinicznych w medycynie regeneracyjnej.

W ramach konferencji planujemy przeprowadzenie dwóch sesji naukowych w formie panelu ekspertów i otwartej dyskusji z uczestnikami dotyczących:

-wyzwań jakie stoją przed terapiami komórkowymi w praktyce klinicznej;

-farmakologii komórek macierzystych, opracowaniu nowych leków skierowanych na populację komórek macierzystych w dorosłych tkankach człowieka, nowotworowymi komórkami macierzystymi.

Organizatorzy planują wstęp wolny na konferencję dla studentów uczelni medycznych, biologicznych, biotechnologicznych oraz przyrodniczych.

Większość materiałów zjazdowych będzie dostępnych w formie elektronicznej, co umożliwi szeroki dostęp do informacji oraz zminimalizuje koszty związane z promocją projektu. Planujemy utworzenie zakładki poświęconej konferencji na strony internetowej Zakładu Medycyny Regeneracyjnej WUM (medycyna.regeneracyjna@wum.edu.pl) z informacjami o konferencji, szczegółowym programem naukowych oraz zakładką umożliwiającą rejestrację oraz wybór bazy hotelowej oferującej zakwaterowanie.

Planujemy druk materiałów zjazdowych oraz plakatów informujących o konferencji, które będą przesłane do Działów Promocji oraz Nauki najważniejszych Uczelni Medycznych, Biologicznych, Biotechnologicznych oraz Przyrodniczych w Polsce.

Wykłady zostaną również nagrane i będą udostępnione bezpłatnie dla osób zainteresowanych tematyką konferencji.

Biuro Informacji i Promocji
20.11.2018

Warszawski Uniwersytet Medyczny we współpracy ze Szpitalem Klinicznym Dzieciątka Jezus w Warszawie oraz Polskim Towarzystwem Hepatologicznym rozpoczął realizację Programu polityki zdrowotnej Samorządu Województwa Mazowieckiego „Program badań przesiewowych w kierunku wykrycia zakażenia wirusem zapalenia wątroby typu C”.

Celem Programu jest zwiększenie wykrywalności zakażenia wirusem HCV na terenie województwa mazowieckiego w latach 2018-2019 poprzez zwiększenie dostępności do badań wykrywających przeciwciała anty-HCV, przeprowadzenie badań, podjęcie akcji edukacyjnych oraz podniesienie poziomu wiedzy na temat profilaktyki zakażeń HCV u osób uczestniczących w Programie.

Program obejmie swoim zasięgiem grupę 7 tysięcy mieszkańców Mazowsza ze wszystkich 37 powiatów z terenu województwa mazowieckiego: białobrzeski, ciechanowski, garwoliński, gostyniński, grodziski, grójecki, kozienicki, legionowski, lipski, łosicki, makowski, miński, mławski, nowodworski, ostrołęcki, ostrowski, otwocki, piaseczyński, płocki, płoński, pruszkowski, przasnyski, przysuski, pułtuski, radomski, siedlecki, sierpecki, sochaczewski, sokołowski, szydłowiecki, warszawski zachodni, węgrowski, wołomiński, wyszkowski, zwoleński, żuromiński, żyrardowski.

W ramach programu prowadzone będą bezpłatne badańnia  w kierunku wykrycia zakażenia wirusem WZW C.

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE ODNOŚNIE AKTULANIE PROWADZONYCH BADAŃ BĘDĄ NA BIEŻĄCO POJAWIAĆ SIĘ NA:

stronie internetowej Programu: www.hcv.wum.edu.pl

mediach społecznościowych: www.facebook.com/MazowszebezHCVwww.twitter.com/MazowszebezHCV

 

Szczegóły: www.hcv.wum.edu.pl

Biuro Informacji i Promocji
08.08.2018

1 października br. ruszy nabór wniosków o przyznanie mikrograntów na prowadzenie wspólnych projektów przez naukowców z WUM i UW. Mikrogranty pokryją koszty działań mających na celu przygotowanie projektu finansowanego ze źródeł zewnętrznych np. NCN, NCBiR, MNiSW.

Kwota dofinasowania będzie ustalana indywidualnie, w zależności od projektu. Maksymalnie można uzyskać 10 tys. złotych. Wsparcie zostanie udzielone raz na 12 miesięcy.

Otrzymane środki będzie można wykorzystać m.in. na: krótkie pobyty w zagranicznych ośrodkach naukowych, badania wstępne niezbędne do złożenia wniosku, zaproszenie uznanego międzynarodowego badacza czy też pokrycie kosztów udziału w konferencjach i seminariach.

Wniosek powinien zawierć min. dane wnioskodawców WUM i UW, plan, harmonogram, nakłady finansowe planowanego działania oraz dorobek naukowy wnioskodawców.
Pracownicy i doktoranci WUM i UW planujący wspólne przedsięwzięcie składają odrębne wnioski.

Osoby reprezentujące WUM składają wniosek w Dziale Nauki WUM (pok 419 A, 428 i 427) znajdującym się w Budynku Rektoratu przy ul. Żwirki i Wigury 61 , w godzinach 8:00-16:00, mail aen@wum.edu.pl.
Decyzję dotyczącą przyznania środków finansowych podejmą prorektorzy ds. naukowych obu uczelni.

Regulamin konkursu oraz formularz wniosku znajdują się na Stronie Działu Nauki https://dzialnauki.wum.edu.pl/finansowanie-nauki/mikrogranty-wspolne-projekty-uw-i-wum

Biuro Informacji i Promocji
11.07.2018

Narodowe Centrum Badań Jądrowych zaprasza na interdyscyplinarne studia doktoranckie Radiofarmaceutyki dla ukierunkowanej molekularnie diagnostyki i terapii medycznej.

RadFarm będzie korzystać z doświadczeń i kadry naukowej 4 jednostek: NCBJ IChTJ (instytuty badawcze), UW oraz WUM (uczelnie wyższe). Partnerzy posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie technik jądrowych, projektowania i badania leków (w tym radiofarmaceutyków), modelowania molekularnego i symulacji in silico oddziaływań lek-receptor, weryfikacji przedklinicznej i klinicznej opracowanych radiofarmaceutyków. Ponadto, współpracują w ramach Centrum Projektowania Radiofarmaceutyków Ukierunkowanych Molekularnie, CERAD – projekt znajduje się na Polskiej Mapie Drogowej Dużej Infrastruktury Badawczej. Dzięki potencjałowi technicznemu Partnerstwa doktoranci RadFarm będą mieli dostęp do najnowocześniejszych urządzeń jądrowych, aparatury do badań fizykochemicznych i biologicznych oraz nowoczesnej infrastruktury informatycznej, pozwalających na otrzymywanie całej gamy radioizotopów, opracowanie nowoczesnych radiofarmaceutyków i technologii ich wytwarzania, modelowanie molekularne, dozymetrię wewnętrzną i planowanie radioterapii. Ich prace będą się w sposób naturalny przekładać na nowe leki o działaniu na poziomie molekularnym (diagnostyka i terapia receptorowa, leki do radioterapii celowanej i spersonalizowanej a także leki wielofunkcyjne, o cechach dobranych do różnych technik obrazowych).

Doktoranci RadFarm będą uczestniczyli we wszechstronnych badaniach ukierunkowanych na poszukiwanie i projektowanie radiofarmaceutyków oraz wdrażanie procedur diagnostyczno-terapeutycznych dla schorzeń, w których obecnie stosowane metody są nieskuteczne.

Tematy prac doktorskich będą obejmować wszystkie zagadnienia powiązane z tym głównym tematem, a więc zagadnienia przygotowania materiałów tarczowych i ich napromieniania w reaktorze jądrowym i w akceleratorach, metody chemicznego wydzielania radionuklidów, znakowania ligandów, syntezy organiczne (w tym nano- i mikro- cząstek jako nośników radionuklidów) oraz, w oparciu o znajomość zasad wytwarzania leków, prawa farmaceutycznego i atomowego – zagadnienia postaci leku, powinowactwa receptorowego, farmakokinetyki, toksykologii i dozymetrii.

Więcej informacji: https://www.ncbj.gov.pl/radfarm

Biuro Informacji i Promocji
27.06.2018

Biblioteka Główna informuje, że ukazała się nowa edycja Journal Citation Report 2017 – bazy zawierającej najnowsze wartości wskaźnika Impact Factor. Baza dostępna pod adresem:

http://jcr-1incites-1thomsonreuters-1com-1000299to00fc.han3.wum.edu.pl/JCRLandingPageAction.action.

Ewentualne pytania prosimy kierować na adres oin@wum.edu.pl

Biuro Informacji i Promocji
18.06.2018

Szanowni Państwo,

zobowiązuję pracowników oraz doktorantów Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego do uzyskania międzynarodowego, bezpłatnego identyfikatora ORCID (Open Researcher and Contributor ID) oraz powiązania z nim własnych publikacji w bazach Web of Science i Scopus. Identyfikator ORCID umożliwia jednoznaczną identyfikację naukowca i jego publikacji, usprawnia procesy związane z dokumentowaniem oraz analizą bibliometryczną dorobku naukowego.

W odniesieniu do pracowników powyższy obowiązek dotyczy w szczególności nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowiskach naukowych i naukowo-dydaktycznych (asystent, adiunkt, profesor zwyczajny, profesor nadzwyczajny, profesor wizytujący).

W przypadku pozostałych pracowników, nauczycieli akademickich oraz pracowników naukowo-technicznych oraz inżynieryjno-technicznych do uzyskania identyfikatora ORCID zobowiązane są osoby będące autorami publikacji w czasopismach i publikacji książkowych. 

Na stronie www.biblioteka.wum.edu.pl/orcid zamieszczone zostały materiały informujące - jak założyć identyfikator oraz połączyć z nim swoje publikacje. Uzyskany identyfikator ORCID  należy wprowadzić do bazy WUM.Publikacje (Moje dane -> ORCID).

Pytania dotyczące  identyfikatora ORCID mogą Państwo kierować do pracowników Biblioteki Głównej – osobiście w Informatorium na parterze Centrum Biblioteczno-Informacyjnego, telefonicznie – 22 116 60 03, oraz mailowo –  oin@wum.edu.pl.

 Biblioteka Główna zaprasza na warsztaty, podczas których będzie można założyć identyfikator ORCID oraz powiązać z nim swoje publikacje. Więcej informacji dotyczącej  warsztatów można znaleźć na stronie www.biblioteka.wum.edu.pl/orcid.

Zgodnie z zapisami Ustawy 2.0. brak identyfikatora ORCID oraz powiązania z nim publikacji uniemożliwi uznanie prac w dorobku pracownika, jednostki i wydziału.

Z poważaniem,

Jadwiga Turło
Prorektor ds. Nauki i Transferu Technologii

Biuro Informacji i Promocji
13.02.2018

Fundacja Uniwersytet Dzieci zaprasza przyjaciół, darczyńców i wszystkich, dla których dobra edukacja jest podstawą solidnych fundamentów na przyszłość – do wsparcia Funduszu stypendialnego.

Dzięki pomocy Fundacja rocznie wspiera ponad 300 dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Fundacja wspiera również rodziny wielodzietne - studia trzeciego i kolejnego dziecka na Uniwersytecie Dzieci są bezpłatne.

Dzięki wsparciu wszystkie dzieci będą miały równe szanse w rozwijaniu zainteresowań i zdobywaniu wiedzy. I przez cały rok będą mogły uczestniczyć w zajęciach Uniwersytetu Dzieci!

www.dzieckonauniwersytecie.pl

Biuro Informacji i Promocji
08.02.2018

Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE zachęca do zapoznania się z komunikatem w sprawie publicznych konsultacji w ramach przygotowań do kolejnego budżetu UE.

Komunikat

Biuro Informacji i Promocji
19.01.2018

Dom Studenta Nr 1
ul. Batalionu Pięść 9, 01-406 Warszawa (Wola)

tel.: 22 836 03 71

centrala: 22 836 03 61 

Akademik wyposażony jest w stałe łącze internetowe oraz Internet bezprzewodowy Wi Fi.

W Domu Studenta nr 1 jest sala komputerowa z pięcioma stanowiskami, sala TV, sala gier stołowych (bilard, tenis stołowy) oraz pokój cichej nauki.

Pokoje gościnne 1-, 2-, 3- osobowe wyposażone są w tapczany jednoosobowe, szafę ubraniową, segment regałowy, stolik i krzesła oraz lodówkę i czajnik elektryczny. Dodatkowo goście akademika otrzymują komplet pościeli, lampkę biurkową oraz przedłużacz i do dyspozycji żelazko i deska do prasowania.

Rezerwacja miejsc w pokojach gościnnych oraz aktualny cennik pod nr telefonu: 

 DS1 - 22 836 03 61, 22 836 03 71

 

Dom Studenta Nr 2 i 2 BIS
ul. Karolkowa 84, 01 – 193  Warszawa (Wola)

tel.: 22 631 09 91, 22 631 07 10, 22 631 56 21, 22 632 27 17

W okolicy Domu Studenta Nr 2 i 2BIS znajdują się liczne sklepy, banki, muzea, centra handlowe.

Akademik wyposażony jest w stałe łącze internetowe oraz Internet bezprzewodowy Wi-Fi, sala komputerową z siedmioma stanowiskami, dwie sale TV, sala gier stołowych (bilard, tenis stołowy) oraz pokoje cichej nauki.

Pokoje gościnne 2-,3- osobowe wyposażone są w tapczany jednoosobowe, szafę ubraniową, stolik i krzesła oraz lodówkę i czajnik elektryczny. Dodatkowo goście akademika otrzymują komplet pościeli, lampkę biurkową oraz przedłużacz i do dyspozycji żelazko i deska do prasowania.

Rezerwacja miejsc w pokojach gościnnych oraz aktualny cennik pod nr telefonu:

DS2 i 2BIS - 22 631 09 91, 22 632 27 17, 22 631 56 21

Biuro Informacji i Promocji
10.01.2018

Wysiłkiem konsorcjum złożonego z sześciu jednostek badawczych powstaje Centrum Projektowania i Syntezy Radiofarmaceutyków Ukierunkowanych Molekularnie „CERAD” – strategiczna infrastruktura badawcza dofinansowana ze środków Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. W Centrum będą poszukiwane nowe radiofarmaceutyki do diagnostyki i terapii oparte na aktywnych biologicznie ligandach działających na poziomie komórkowym i molekularnym. Połączenie technik izotopowych z molekularnymi markerami stanu chorobowego umożliwi wcześniejsze wykrywanie schorzeń i wdrożenie odpowiednich procedur terapeutycznych. Centrum ma być gotowe do połowy 2021 roku. 

Więcej informacji można znaleźć na stronie projektu https://www.ncbj.gov.pl/pl/cerad.

 

  

Biuro Informacji i Promocji
07.12.2017

Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego (IUW) jest sekcją Uniwersyteckiego Ośrodka Transferu Technologii. Został powołany w celu wspierania postaw i zachowań przedsiębiorczych w społeczności akademickiej, poprzez umożliwienie weryfikowania praktycznych pomysłów, naukowych, technologicznych czy społecznych we współpracy z doświadczonymi ekspertami w bezpiecznych warunkach biznesowych.

Od grudnia oferta Inkubatora jest skierowana także do studentów, doktorantów i pracowników Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Do Inkubatora mogą zgłaszać się osoby z konkretnymi pomysłami na projekt biznesowy, społeczny lub naukowy, ale także ci, którzy dopiero poszukują inspiracji do zainicjowania własnej działalności. Do Uczestników IUW skierowana jest oferta warsztatów i zajęć, opieki eksperckiej, a także możliwość korzystania z przestrzeni.

Warsztaty

Inkubator UW oferuje darmowe warsztaty z zakresu umiejętności miękkich, technologicznych oraz biznesowych. Są to m.in. zajęcia z programowania, druku 3D czy budowy robotów, design thinkingu, organizacji czasu, negocjacji czy marketingu. Pełna lista zajęć i zapisy dostępne są pod adresem: https://iuw.edu.pl/pl/zajecia.

Przestrzeń

Inkubator UW dysponuje trzema lokalizacjami: w Centrum Nauk Biologiczno-Chemicznych UW (ul. Żwirki i Wigury 101, 1. piętro), na Wydziale Fizyki UW (ul. Pasteura 5), a także na Wydziale Neofilologii UW (ul. Dobra 55). Znajdują się tam przestrzenie co-workingowe, sale do pracy grupowej i warsztatownie ze specjalistycznym sprzętem, m.in. drukarkami 3D, stacjami lutowniczymi czy frezarką CNC. Zarówno sale, jak i sprzęty są dostępne po wcześniejszym ich zarezerwowaniu przez stronę www Inkubatora. Informacje na ten temat można znaleźć pod adresem: https://iuw.edu.pl/pl/sale oraz https://iuw.edu.pl/pl/sprzet.

Wsparcie ekspertów

Każdy z Uczestników Inkubatora może umawiać się na konsultacje z ekspertami z dziedzin marketingu, modeli biznesowych, personal brandingu czy kwestii prawnych. Spotkania te odbywają się w ramach Experts Day. Dodatkowo, w Inkubatorze wdrażany jest program mentoringowy, który wystartuje w styczniu 2018 roku, a także spotkania inspiracyjne “Get Inspired” ze studentami, którzy udanie funkcjonują na rynku biznesowym.

Więcej informacji dotyczących funkcjonowania samego Inkubatora, jak i dostępnej oferty można znaleźć na www.inkubator.uw.edu.pl.

 

Biuro Informacji i Promocji
20.11.2017

Zachęcamy Państwa do udziału w zbiórce pieniężnej zorganizowanej przez Pracowników Zakładu Fizjologii i Patofizjologii Człowieka na rzecz 13-letniego Janka - syna pracownicy wspomnianego Zakładu, który od urodzenia cierpi na zaburzenia ruchowe, zmaga się z wieloma niedogodnościami oraz wymaga stałej rehabilitacji. Janek w drugiej dobie życia doznał wylewu do Ośrodkowego Układu Nerwowego III/IV stopnia. W Klinice Neurologii w Szpitalu przy ul. Banacha rozpoznano u niego wrodzoną miopatię. Cierpi również na zakrzepicę oraz ma rozpoznane objawy kliniczne Zespołu Ehlersa-Danlosa – prawdopodobną przyczynę wszystkich dolegliwości. Mimo trudności (problemów z bieganiem, wchodzeniem po schodach, słabych rąk) Janek się nie poddał - poszedł do przedszkola, potem do szkoły podstawowej, gdzie nawiązał kontakt z rówieśnikami i starał się realizować dziecięce aktywności.

Niestety, w maju tego roku stwierdzono u Janka krwiaka w obrębie podudzia prawego i pseudo tętniaka w okolicy podkolanowej i musiano amputować podudzie prawe wraz z kolanem.

Zebrane fundusze zostaną przeznaczone na protezę, wózek oraz rehabilitację chłopca.

https://www.facebook.com/U%C5%9Bmiech-Janka-1049939675148539/

Jeżeli ktoś chciałby przekazać darowiznę na rzecz Janka, może wysłać środki na indywidualne konto w Stowarzyszenia Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych "Z Drewnianej". W tytule przelewu należy umieścić dopisek "Dla Janka".

NR KONTA: 02 2030 0045 1110 0000 0107 7060 z dopiskiem DLA JANKA

Stowarzyszenie Przyjaciół Osób Niepełnosprawnych "Z Drewnianej"
00-345 Warszawa, ul. Drewniana 8

drewniana@drewniana.org

tel. 22- 827 82 08

REGON 140154401, NIP 525-23-34-803, KRS  0000230321

Zbiórka została objęta patronatem Rektora Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Biuro Informacji i Promocji
04.10.2017

Fundacja Rozwoju Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego informuję o zatrudnieniu przez Fundację wolontariusza – pani Magdaleny Marucha-Jaworskiej, doktor nauk prawnych, która będzie świadczyła usługę doradztwa prawnego w zakresie ochrony praw autorskich (kontakt e-mail: e-law@m-serwis.pl).

Biuro Informacji i Promocji
11.09.2017

W związku z pytaniami użytkowników o trafiające do ich skrzynek e-maile z prośbą o podanie loginów i haseł do poczty lub e-maile z odnośnikiem do formularzy i prośbą o wypełnienie formularzy, w których jednym z wymaganych pól jest hasło do konta pocztowego,

uprzejmie informujemy, że Dział Informatyki WUM (ani żadna wiarygodna firma) NIGDY NIE PROSI o podanie danych dostępu (nazwy konta i hasła) e-mailem lub poprzez wypełnienie formularza.

Takie działanie ma na celu wyłudzenie prywatnych informacji. Atakujący, podszywając się pod Dział Informatyki, bank czy urząd chce ukraść hasła do kont, a następnie wykorzystać je do różnego rodzaju oszustw. Coraz popularniejsze stają się również prośby o podanie nazwy użytkownika i hasła do konta pocztowego (która rzekomo zostało zablokowane przez administratorów). Uzyskanie tych danych umożliwia oszustom zalogowanie się do konta użytkownika, i przede wszystkim dokonywanie ataków na kolejne serwery poczty (wysyłanie spamu i prób wyłudzanai haseł do innych osób).

Filtry antyspamowe działające na serwerach WUM wychwytują i blokują większość tego typu e-maili, jednak może się zdarzyć, że e-mail służący do wyłudzenia danych użytkownika się przez nie przedostanie. Ostanie e-maile z próbami wyłudzania haseł były wysyłane z, przechwyconych przez przestępców kont pocztowych, dlatego też udało się tym e-mailom przedostać przez zabezpieczenia. Po każdej próbie ataku rozbudowywany jest nasz system zabezpieczeń na serwerze pocztowym o kolejne reguły wykrywania prób ataku, nie gwarantuje to jednak 100% blokowania takich prób.

Dlatego też ponownie uprzejmie prosimy nie odpowiadać na tego typu e-maile i nie klikać linków podanych w ich treści. W razie wątpliwości prosimy o przesłanie podejrzanej wiadomości do administratorów sieci na adres it@wum.edu.pl. Dział Informatyki (ani żadna wiarygodna firma) NIGDY NIE PROSI o podanie danych dostępu (nazwy konta i hasła) e-mailem lub poprzez wypełnienie formularza.

Pomimo publikacji i rozsyłania przez Dział Informatyki WUM I Biuro Informacji i Promocji WUM, ostrzeżeń przed opisanymi próbami wyłudzania haseł, niestety co kilka dni zdarzają się osoby: pracownicy, doktoranci bądź studenci WUM, ujawniający swoje hasło do poczty.

Biuro Informacji i Promocji
14.03.2017

Pracownia Hodowli Zwierząt Laboratoryjnych oferuje:

- zwierzęta laboratoryjne z własnej hodowli utrzymywane w warunkach konwencjonalnych

- możliwość utrzymywania zwierząt w doświadczeniu oraz korzystania z sali operacyjnej i pokoju zabiegowego. Podczas zabiegów chirurgicznych możemy zapewnić asystę wykwalifikowanych pracowników Pracowni.

Pracownia prowadzi hodowle:

Myszy: BALB/c, C57Bl/6, C57Bl/6-Foxp3, F1 C57Bl/6 x CBA

Szczury: WISTAR, mib/mib na podłożu genetycznym  Lewis, Lew/Han, tl/tl

Ma możliwość utrzymywania:

- gryzoni (myszy, szczury)

- królików                                                                             

- świń domowych i świń miniaturowych np. getyńskich

A po zakupie odpowiedniego sprzętu także chomików oraz świnek morskich.

Do wyboru dwie lokalizacje Pracowni: przy ul. Pawińskiego 3c oraz przy ul. Chałubińskiego 5.

 

Osoby zainteresowane proszone są o kontakt z mgr Anną Kosowską tel.: 600814456 lub akosowska@wum.edu.pl

Więcej informacji na stronie: http://zwierzetarnia.wum.edu.pl/content/pracownia-hodowli-zwierzat-labor...

Biuro Prasowe
18.11.2016

Fundacja dba o wyposażenie kuchni i salonów w szpitalu, z których korzystają chorzy i ich bliscy, dostarcza także inspiracji naukowych i kulturalnych, by pobyt dzieci w szpitalu był przyjemniejszy i nie stanowił dla nich bariery edukacyjnej. Wolontariusze są potrzebni, żeby wspomóc serwis porządkowy w przestrzeniach rodzinnych oraz organizację wydarzeń kulturalno-naukowych dla małych pacjentów (warsztatów, pokazów, koncertów). 

Z każdym Wolontariuszem podpisywana jest umowa. Warunkiem koniecznym, by do nas dołączyć, jest dobry stan zdrowia.

Fundacja zaprasza na kawę – poznajmy się – wystarczy napisać lub zadzwonić: Katarzyna Nowakowska, tel. 502 406 407, katarzyna.nowakowska@frm.org.pl. Więcej o Fundacji na profilu Fb i na stronie: www.frm.org.pl.

Warto zaangażować się w Wolontariat – dobro zawsze do nas powraca!

Biuro Informacji i Promocji
12.07.2016

Dział Współpracy z Zagranicą uprzejmie informuje, że w dniu 24.03.2016 roku Warszawski Uniwersytet Medyczny podpisał umowę na zakup i dostawę biletów lotniczych krajowych i zagranicznych z Biurem Podróży eTravel S.A.z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy: 02-625), przy ul. Woronicza 15.

Wszystkie bilety lotnicze należy rezerwować i realizować wyłącznie w w/w biurze.

Bilety zakupione w innych biurach nie będą rozliczane przez WUM!

Zamówienia mogą być składane:

1)     telefonicznie na numer: 22 482 01 02

2)     faxem na numer: 22 567 31 01

3)    e-mailem na adres: cuw-bilety@nbt.plslawomir.chudzik@etravel.pl  

Uwaga! Osoby nie będące pracownikami WUM, jak również studenci i doktoranci, nie mogą otrzymać zaliczki na wyjazd. W takim przypadku WUM dokonuje przedpłat (hotelowych, opłaty zjazdowej, podróży) lub refunduje poniesione koszty po przedstawieniu faktur/rachunków wystawionych na WUM.

Dokumenty związane z wyjazdem służbowym za granicę należy składać do Działu Współpracy z Zagranicą, pokój 623.

Rozliczenia finansowe z wyjazdu dokonuje się w Dziale Finansowym, pokój 420.

Wszelkich dodatkowych informacji związanych z wyjazdami służbowymi za granicę udziela:

Dział Współpracy z Zagranicą
ul. Żwirki i Wigury 61, pok. 623
02-091 Warszawatel.: 22/ 57 20 310

Warszawski Uniwersytet Medyczny na Facebook
Warszawski Uniwersytet Medyczny na Instagram
Warszawski Uniwersytet Medyczny na Youtube
Warszawski Uniwersytet Medyczny na Twitter